Mannenharten01 - bijgesneden

Mannenharten 2 – review

Mannenharten 2 draait sinds een tijdje in de bioscoop. Een lekkere romantische komedie die de druilerige dagen een beetje opleukt. Weken heb ik er naar uit gekeken. De trailer was zo veelbelovend, dat moest wel een groot succes zijn! Best wel een beetje teleurgesteld verliet ik de bioscoopzaal. Niet omdat het een hele slechte film was hoor. Mijn verwachtingen waren echt te groot. Maar goed, laat ik eerst maar even wat vertellen over het verhaal.

Er is veel veranderd in de levens van onze mannen, maar ook in Mannenharten 2 blijkt de liefde weer alles behalve een sprookje.

Zo drijft de baby van Wouter (Jeroen Spitzenberger) en Nicole (Katja Herbers) hen vooral uit elkaar. Als beginnend kinderboekenschrijfster heeft ze vooral oog voor haar leuke boeken en dito uitgever. Met als gevolg dat Wouter zich nog één keer in het onbezonnen studentenleven stort. Samen met Tim (Daan Schuurmans), die net terug is van zijn reis en besloten heeft een tijdje single te blijven, wat makkelijker gezegd is dan gedaan.

Dennis (Barry Atsma) valt als een blok voor een nieuw zangtalent, maar zij laat zich niet zo makkelijk inpakken. Evenals Niels (Fabian Jansen), die … besluit het na een versiercursus over een hele andere boeg te gooien.

En dan is er nog de hopeloos romantische Younes (Mingus Dagelet), die op zoek is naar het meisje waar hij één onvergetelijke nacht mee beleefde. Kortom: de zoektocht naar liefde gaat in alle hevigheid verder!

Wat vond ik minder?

Bij soortgelijke romantische komedies zag je meteen bij de eerste beelden al wie wie leek vind. Zo kon je dan zelf altijd al een beetje bedenken hoe het zou aflopen. Bij deze film speelden de verschillende karakters een beetje door elkaar heen. Bij een stel zag je een duidelijke relatie meteen al vanaf het begin. De andere personages waren rommelig waardoor je niet echt wist wat ze nou precies wilden. Of een betere vraag, wie. Het einde van de film vond ik dan ook een beetje abrupt. Opeens komen er allemaal mensen bij elkaar. Een stel gaat zelfs trouwen. Iets wat ik absoluut niet aan zag komen. Maar goed. Het is best een leuke film. Verwacht er alleen geen award winnende film van. Heb je een keer niks te doen op zondagmiddag dan kun je hem prima kijken. Verstand op nul en kijken maar.

Spannend? Nee.
Goede verhaallijn? De een vind de ander leuk, het is niet wederzijds, dan toch ineens wel en ze leven nog lang en gelukkig. Zo’n verhaallijn is het.
Goeie acteurs? Ja een aantal.