landscape-1432796214-confessions-of-a-shopaholic15

Ongeschreven winkelregels

Naast mijn drukke leven als student werk ik twee keer per week bij een groothandel. Inderdaad, het is niet zo leuk en sexy allemaal. Maar leuke dingen kosten nu eenmaal geld. En dat verdien je niet als je de hele dag op de bank zit. Dus draag ik twee/drie dagen per week vrijwillig bedrijfskleding om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Zo’n mooi lang blauw shirt dat veel te groot is. Heerlijk! Buiten dat om zijn de klanten natuurlijk ook gewoon fantastisch. Hierbij mijn ode aan alle klanten!

De-oh-sluiten-jullie-nu-al-klant

Precies als je denkt dat je naar huis mag, is daar die ene klant die verdwaald is geraakt in haar eigen gedachten. Niet wetende dat een winkel ook een keer gaat sluiten. Om vervolgens pas na sluitingstijd de weg terug te vinden naar de kassa met nog allemaal vragen over producten. Oh ja, natuurlijk maakt het niet uit als u dan niet al uw appels, peren, asperges, mango’s, sperzieboontjes en bananen heeft afgewogen. Loop vooral nog even terug naar de betreffende afdeling aan de andere kant van de winkel. We zijn pas tien minuten dicht. Wat is tien minuten nou op een mensenleven? #nietgrappigmevrouw

De-ik-verzin-mijn-eigen-aanbiedingen-klant

Nee mevrouw. We doen niet aan de folderaanbiedingen deze week i.v.m. verbouwingen. We zijn ook pas drie maanden aan het verbouwen dus het geeft niet dat u het niet weet. Ik weet ook niet wat de afstand naar de maan is. We kunnen per slot van rekening niet alles weten. Maar nee, ik ga geen prijzen aanpassen. Pak je pinpas en reken af a.u.b. Dank u vriendelijk!

De-ik-vind-de-helft-te-duur-dus-besluit-toch-niet-veel-te-nemen-klant

Er bij de kassa achter komen dat dingen soms toch best duur zijn is niet fijn. Mevrouw weet u wat niet fijn is? Dat u de gehele inhoud van uw kar te duur vindt en ik dus alles mag terug leggen. Mijn dank is groot. Zo blijf ik ten minste in beweging. Straks verzuren mijn benen nog. Eigenlijk moet ik u gewoon dankbaar zijn.

De-ik-houd-van-bellen-klant

Wie is er tegenwoordig niet druk? Bijna iedereen wel. Zelfs kinderen op de kleuterschool worden met een vol plak en knipprogramma de hele dag vermaakt. Dus ook u. Mega drukke interessante klant die het nodig vind om aan de kassa te gaan bellen. Uw collega kan vast wel even een minuutje wachten. Of heet u Angela Merkel en heeft u mega verantwoordelijkheden? Want dan wacht ik graag natuurlijk. Alles voor de wereldvrede.

De-ik-vind-de-concurrent-eigenlijk-veel-beter-klant

“Wat zijn jullie toch duur”. Klopt, we zijn inderdaad iets aan de dure kant. Ik vind de Bijenkorf ook te duur en dus koop ik daar ook niks. Duidelijke zaak lijkt me.

De-ik-vind-alles-prima-klant

Eindelijk! Na alle regen komt er dan toch een beetje zonneschijn. De klant die glimlacht, je begroet, de pinpas pakt waar daadwerkelijk geld op staat en je met een glimlach een fijn weekend wenst. Gelukkig zijn ze er nog in al het kassageweld.

 

(dit artikel is natuurlijk geschreven met een knipoog)

 

Een gedachte over “Ongeschreven winkelregels

Geef een reactie